01 Mart 2019

Youtube abone arttırma hatta kasma yöntemleri

Video içerikler, tartışmasız olarak günümüzde en çok rağbet gören içerik türüdür. Youtube ise video blog(vlog), video pazarlaması,video klip,video paylaşımı gibi bir çok konu ve kategoride liderliği elinde tutan bir platform. Kanal sahiplerine hem para kazandıran hemde kitle kazandıran harika bir sistem.

Bir kanalınız var ve siz nasıl daha fazla abone arttırma yada daha fazla abone kasma yollarını mı arıyorsunuz. Öyleyse birbirinden faydalı bilgilerle doldurduğum bu yazımı sonuna kadar okumanızı tavsiye ederim.



Aylık bir milyardan fazla ziyaretçi alan Youtube da, sizde bu ziyaretçilerden payınızı arttırın. Aşağıda anlatılacak yöntemler, kanalınızı uçuşa geçirmeyecek ama emin olun izlenme ve abone sayınızı arttırmada en faydalı yöntemlerdir.

1. Videolara filigran ekleyin

Youtube kanalınızda, bir kaç basit adımla uygulayabileceğiniz bu işlem basit görünse de oldukça etkili bir yöntem. Tüm video boyunca hemen köşede duracak olan filigran, hem markanızı hafızalara kazırken aynı zamanda "abone ol" butonu olarak hizmet edecek. Böylece tüm videoyu tam ekranda izleyen ve sonrada çıkıp sayfayı kapatacak olan biri kişi bile tüm süre boyunca abone tuşuna bir tık uzakta olacak.

Youtube abone ol butan ve filigran ekleme


Bunu yapmak için doğrudan bu bağlantıya tıklayabilirsiniz.

2. Youtube video varsayılan ayarları

Tüm yükleyeceğiniz videoların açıklamalarına otomatik eklenecek içerikleri önceden belirleyerek hem zamandan kazanmış olursunuz hemde standart bir açıklama yapınız ile düzenli bir kanal imajı oluşturursunuz. İzleyicilerin ilgisini çekecek hoş açıklama bölümleri ve abonelik bağlantıları ekleyin.

Youtube video varsayılan açıklama alanı ayarları


Bu varsayılan ayarları hemen yapmak için bu bağlantıya tıklayabilirsiniz.


3. Kanal adresinizi sihirli hale getirin

Kanal adresinizin sonuna ekleyeceğiniz ?sub_confirmation=1 dizesi sayesinde, Youtube kanal adresinize tıklayan kişilerin ekranında "abone ol" kutusu çıkacaktır. Bu sayede kanalınıza abonelik bir tıka kalacak.

Youtube otomatik abone ol pop up kutusu


Bunu yapmak için örnek:
https://www.youtube.com/channel/UCoEZGdwd8_acV6yG0rSOpWA?sub_confirmation=1


4. Videolarınız için önceden senaryo yazın

Youtube videolarınızı hazırlamaya başlamadan önce, oturun ve bir senaryo yazın. Komik gelmesin bu size. Plansız iş randıman vermez.

Youtube videolarınızı hazırlamaya başlamadan önce, oturun ve bir senaryo yazın.


  • Videoda ne anlatmalıyım?
  • Videonun süresi ne kadar olmalı?
  • Hangi cümleleri, nerede kullanmalıyım?
  • Videoda vurgulamam gereken önemli noklar neresi?
  • İnsanlara hangi anlarda telkin vermeliyim?(Abone olun, takip edin,izleyin)
Bu listeyi dahada uzatabilir ve detaylandırabilirsiniz.


5. İlgi çeken, eğlendiren ve bilgi veren içerik

İlgi çekici içerik girmeniz gerektiğini herkesten duymuşsunuzdur illaki fakat ilgi çekici ve eğlendiren içerik birleştiğinde ortaya müthiş bir içerik çıkmış olacaktır. Günümüzde dikkat ederseniz, büyük firmalar hem eğlendiren, hem ilginç ve hemde bilgilendiren reklamları piyasaya sürüyor. Bu reklamlarda diğer tüm reklamlardan çok daha üstün performans göstermekteler.

Oluşturacağınız videoları önceden planlamak tek başına yetmez. Videolarınızı, oluşturduktan sonra bile Youtube'a yüklemeden önce defalarca kez analiz edin. Nasıl daha iyi olabilir? Nasıl daha çok ilginç olur? Unutmayın, videolarınız başından sonuna kadar ilginç, eğlenceli ve bilgilendirici olmalı.


6. Düzenli olun arayı fazla açmayın

İnsanlar, içeriklerinizi sevdiği için kanalınızı takip ederler. Videolarınızı düzenli ve sık aralıklar ile yayınlayın. Videolarınızı yayınlamak için program yapın ve bu bu programa uymaya çalışın. Bir diziyi merakla takip ettikleri gibi, sizin kanalınızı ve bir sonraki Youtube videonuz da neler olacağını merakla beklesinler.


7. Video başlıklarını optimize etmeyi öğrenin

Video başlıkları, kullanıcıyla aranızdaki ilk iletişimden biridir. İlk iletişimin mükemmel olmasını sağlayın. Eğer başlıklar yeterince ilgi çekici olmazsa izleyicileriniz de yeterince çok olmaz. Hem ilgi çeken, hem anahtar kelimeyi barındıran ve hemde videoda insanların ne izleyeceklerine dair bir ön bilgi veren başlıklar oluşturmaya çalışın.


Anahtar kelimeyi başlıkta kullanın, bu hem izleyicilerinizin hemde arama robotlarının video içeriğinin ne hakkında olduğunu bilmesini sağlar. Videonun arama sonuçlarında görünme ihtimalini arttırır.

İnsanların ilgi odağını bulmak, videolara başlık seçerken size çok iyi avantajlar sunabilir. Bunun için Google Adwords kullanabilirsiniz. Adwords, anahtar kelime planlayıcı aracı size başlık seçiminde olduğu gibi açıklamalarda da oldukça fayda sağlayacaktır.

Başlık uzunluğuna dikkat edin. Video başlıklarınızın 50 karakteri geçmemesine özen gösterin. Çok uzun başlıklar, hem insanların başlıkları okumaya bile tenezzül etmemesine hemde arama sonuçlarında kesilmesine neden olabilir. Bu yüzden başlıkları buna dikkat ederek oluşturun.

Video başlıklarında "video" kelimesini kullanmayın. Bir çok kanal sahibinin düştüğü bir hatadır bu durum. İnsanlar zaten bir video platformunda olduklarının farkındalar. Videolarınızda "Çarpışan arabalar videosu" gibi bir başlık atmak fazlasıyla gereksiz ve saçma olacaktır.


8. Kanal özelleştirmelerini ihmal etmeyin

Kanalınızın görünümü ve özelleştirmesi, izleyicilerin gözündeki imajınızı ve kalitenizi arttırabilir. Bu yüzden Youtube'ın sağladığı tüm özelliklerden faydalanmaya çalışın. Kaliteli ve profesyonel bir izlenim vermesini sağlayın.

Youtube kanal kapağı, kanal resmi, sosyal bağlantılar


Özenle hazırlanmış bir kapak resmi kullanın. Hatta bu kapak resminde bilgilendirici bir başlık oldukça faydalı olacaktır.

Profil resmi olarak yine özenle hazırlanmış logo kullanın. Logonuzu bütün platformlarda tanınır kılmak için dikkatli seçin ve her yerde bu logoyu kullanın. İnsanların nerede görürlerse görsünler, sizi logonuz ile tanıyabilmeleri gerekir.

Diğer sosyal medya ve web adreslerinizi belirtin. İnsanlar size her yerden ulaşabilir ve takip edebilirler.

En iyi videolarınızdan birini öne çıkarılan video olarak belirleyin. Mümkünse sırf bunun için bir video hazırlayın. Öyle iyi bir video hazırlamaya çalışın ki insanlar izlediklerinde ilk yapacakları şey kanalınıza abone olmak olsun.

9. Özelleştirilmiş küçük resimler kullanın


Videolarınızda otomatik seçilen küçük resimler yerine, özel olarak hazırlanmış resimler kullanın. Bu resimlerde ilgi çekici bir başlık kullanabilirsiniz. İnsanlar video başlıklarında önce, video küçük resimlerine bakarlar.  Hatta insanların ilk baktıkları şey resimlerdir. Küçük resimlerinizde, onları izlemeye ikna edici bir başlık bulsanız iyi edersiniz.

Youtube video önizleme resimlerini özelleştirme



10. Videolarda ek açıklamalar kullanın

İnsanları teşvik ve telkin etmek için video içlerinde ve video sonlarında ek açıklamalar, abonelik bağlantıları, diğer videolar yada web sitenizin bağlantısı gibi insanlardan bir şeyler istediğiniz yada önerdiğiniz ek video açıklamalarını kullanın. Fazlasıyla etkili olacaklarından emin olun.

Videolarda ek açıklamalar girilmesine örnek



Evet bu yazımızın şimdilik bir bölümü bu kadar. İlerleyen zamanda daha fazla tavsiyeler içeren bir yazı daha hazırlayacağım ilk fırsatta. Umarım faydalı bir içerik olmuştur.

Bu yazı hakkında fikir, görüş, öneri ve eleştirilerinizi yazmaktan çekinmeyin. Sayfanın biraz altında bir yorum bölümü mevcut.



Yorumlar

0 yorum