SEO ve Kullanıcı Deneyimi ilişkisi

Web sitelerimizi ziyaret eden kullanıcılara iyi bir hizmet vermek Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) için olmazsa olmaz bir konudur. Nitekim web sitelerimizden iyi bir şekilde hizmet alan, faydalanan kullanıcılar, sitemizin değerini hem diğer kullanıcılara hemde arama motorlarına doğal ve iyi bir şekilde aktarabilmektedirler. Google ve diğer arama motorlarının en çok önem verdiği konulardan birisi kullanıcılara iyi bir web deneyimi yaşatmaktır. Bir web sitesinde aradığı şeyi bulan ve bu esnada sitenin işlemesinde, kullanımından memnun olan kişiler sitelerimizi tekrar ve sık ziyaret etme ayrıca da sitemizi çevreleriyle paylaşma potansiyeline sahiptirler. Peki iyi bir web deneyimi için neler yapmak gerekir kaynaklarıyla bunlara bir göz atalım.

Developers Google'da "Web Temelleri" başlıklı yazıda "Keyifli bir web deneyiminin temelleri" olarak sıralanan bir takım maddeler var.
  • Hız
  • Entegre
  • Güven
  • Etkileşim

Bu maddelere göre sitelerimizi şekillendirmek, web sitemizi ziyaret eden kullanıcılara keyifli bir deneyim yaşatmak ve kullanıcının tekrar sitemize gelmesini hatta sitemizi çevresine önermesini sağlamak SEO için çok önemli bir adımdır.



Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) Başlangıç Kılavuzunda [Bknz.];
Arama motoru optimizasyonu (SEO) genellikle web sitenizin çeşitli bölümlerinde küçük değişiklikler yapmakla ilgilidir. Tek tek bakıldığında bu değişiklikler artımlı iyileştirmeler gibi görünebilir, ancak diğer optimizasyonlarla birleştirildiklerinde, sitenizin kullanıcı deneyimi ve organik arama sonuçlarındaki performansı üzerinde dikkate değer bir etkisi olabilir. Bu kılavuzdaki konular web sayfalarının temel bileşenlerinden oluştuğu için bunların birçoğu hakkında halihazırda bilgi sahibi olmanıza rağmen bunlardan en iyi şekilde yararlanmıyor olabilirsiniz.


Kullanıcılar web sitelerimize her koşulda hızlı ulaşmalı, her cihazda doğru görebilmeli, sitemize ve içeriklerine güvenmeli, kendisine sitemizi unutmaması ve takip edebilmesi için seçenekler sunabilmeliyiz. Yani faydalı bir web sitesi ve faydalı bir içerik oluşturmalıyız.

Biz web yöneticileri, web sitelerimizi kullanıcılara faydalı bir şekle getirebilirsek zaten SEO çalışmalarımızın büyük bir kısmına yapmış olacağız. Gerisi kendiliğinden gelecektir. Konuyu biraz daha açalım.

Siz faydalı bir web sayfası oluşturuyorsunuz. Kullanıcılar bu web sayfasından, çok iyi bir şekilde sorunsuz faydalanıyor ve kendi çevrelerine de faydalanması için tavsiyede bulunuyorlar. Sosyal medya hesaplarında paylaşabilirler, belki kendi web sitelerinde paylaşabilirler, çeşitli forum ve portallar da paylaşabilirler ve tüm bunlar arama motorlarına sayfanızın değerli ve faydalı olduğunu gösterir. Arama motorları da bu faydalı içeriğin daha çok kişiye ulaşması gerektiğini anlar ve sayfanızı arama sonuçlarında daha ön sıralara taşır. Yani kısacası siz kullanıcı deneyimi güzel ve faydalı web siteleri yada sayfaları oluşturarak, insanlara iyi bir şekilde hizmet vererek tüm rakiplerinizi geçebilirsiniz.

Google'ın Search Console Yardım belgelerinde "Google dostu bir site oluşturma adımları" başlıklı yazısında yapılması gereken üç ana adım olarak "Ziyaretçilere aradıklarını vermek, Başka sitelerin size bağlantı vermesini sağlamak, Kolay ve hızlı erişilebilir web siteleri oluşturmak" maddeleri yer almaktadır. [Bknz.]

Dikkat ederseniz Google tarafında yapılan SEO konusunda tüm öneriler sitemiz ve içeriğimiz ile alakalıdır. Yani bizden sitemizin dışında yer alan her hangi bir işlem ne öneriliyor nede anlatılıyor. Bu tüm Google belgeleri için geçerlidir. Hangi belgeye bakarsanız bakın Google sizden SEO konusunda hep siteniz ve içeriğiniz ile ilgili şeyler yapmanızı söyler.

Günümüzde hat safhalara çıkan arama sonuçları rekabeti, web yöneticilerini doğru olmayan yöntemlere itmektedir. Fakat bu yöntemler her zaman olduğu gibi boşa kürek çekmekten öteye gitmez. Nitekim Google web yöneticisi yönergelerine uymayan işlemlerin tümü size hem zaman hem para kaybettirirken bir arpa boyu dahi yolu aldırmaz.

Bir çok web yöneticisi, sitelerini kullanıcıları kendine çekecek şekilde oluşturmak, ücretsiz ve mükemmel etkili bir SEO yapmak yerine, alelade bir web sitesi oluşturup bu siteye harcamaları gereken vakit ve nakit'i başka işlere ayırırlar ve sonunda ulaştıkları nokta bir arpa boyu kadar gelmez. Bu tip bir duruma örnek olarak eski araç motorlarını göstere bilirim. Eski araç motorları çok fazla yakıt harcayarak olabileceğinden çok daha az bir enerji geri verebiliyorlardı. Oysa yeni nesil araç motorları çok daha az yakıt ile çok daha fazla enerji geri verebiliyorlar. İşte günümüzde yanlış yoldaki web yöneticileri de aynı bu eski tip motorlar gibi verimsizler.

Unutmayın siz sitelerinizi olması gerektiği gibi faydalı ve iyi hale getirdiğinizde, gereksiz yöntemlere ihtiyacınız kalmayacaktır. Eğer bu gereksiz ve önerilmeyen yöntemlere ihtiyaç duyuyorsanız, bu sitenizin faydasız ve iyi olmadığını gösterir ve böyle bir durumda ne yaparsanız yapın harcadığınızın çok küçük bir miktarı size geri dönecektir. Hatta tamamen zarar etme olasılığınız bile oldukça yüksektir.


SEO ve Kullanıcı Deneyimi ilişkisi SEO ve Kullanıcı Deneyimi ilişkisi Cihan tarafından 2019-02-19T02:59:00+03:00 tarihinde gözden geçirildi. Puan: 5
Blogger tarafından desteklenmektedir.